tisdag 5 februari 2013

Pippi på fåglar

Det blir mycket måleri nu. Är kattvakt tills i morgon och det finns inte så mycket som distraherar en här ute. Jag har dessutom varit ovanligt pigg och sovit gott de senaste dagarna vilket jag verkligen har behövt. Kanske därför som min inspiration har kommit tillbaka.

Nu har jag i alla fall lagt katterna åt sidan även om kattidérna inte har tagit slut än. Men jag kan ju inte bli känd som "Sara som målar katter" heller.
Så nu har jag börjat göra en serie med fågeltavlor i stället. Jag har använt en servett som bakgrund denna gången. Sen har jag limmat på lite fina band, blad, blommor och stenar.


Det är så kul att leka med flera olika material, beroende på vad man gör så blir det två helt skilda resultat även om jag har använt precis samma saker.

Inga kommentarer: