onsdag 13 mars 2013

Ännu mer mixed media

Då var det onsdag och som vanligt så händer här inte mycket. Projektet tapetsera barnrummet står näst på listan men jag har inte orkat plocka ner de andra tapeterna än och det är så himla tråkigt så jag väntar nog med det några dagar ändå.
Så jag sitter här och kollar massa inspiration på nätet om andra saker. Tavlor jag vill måla och pyssel jag vill pyssla. Det blir en hel del till slut och när jag väl sätter i gång med något så har jag redan glömt var jag hittat inspirationen. Förmodligen från flera olika ställen men det är väl så all konst kommer till, alla måste ju få sin inspiration från någonstans.

Detta är i alla fall vad jag knåpade ihop en sömnlös natt:


 Det är med liknande teknik som jag har använt innan när jag gjort mina katt och fågeltavlor. Men i stället för att måla bakgrunden med lack och sen färg och jag gjort tvärt om och använt två olika färger för att få en lite mer rörig effekt.
Kanterna har jag målat med någon stämpelfärg som ska ge en äldre finish, samma stämpelfärg har jag tagit och duddat med runt fågeln för att den ska "poppa" fram lite mer.
Själva fågelburen är målad med glitterfärg och även den målad med vanlig penna runt efteråt för att den ska "poppa" lite mer.
Det är spännande att leka med olika tekniker och även om det egentligen är samma teknik så får man så himla olika resultat om man bara vänder lite på det.


Om det förresten är någon där ute som sysslar med scrapbooking via datorn så tog jag en bild på tavlan innan jag började måla. Tyckte den blev så fin och tänkte att jag själv skulle använda den till något men det lär jag ju aldrig göra om jag känner mig själv så jag kan lika gärna dela med mig av den. Bara att klicka på bilden och spara till din dator!









Inga kommentarer: