tisdag 19 mars 2013

Målarstuga

Hemma hos oss är det för närvarande målarfabrik. Dock är det inte Knyttets sovrum som blir målat utan det är en himla massa tavlor. Och inte bara tavlor, även vår soffa har fått sig en omgång av mina färger, likaså min "gå hemma och mysa klänning", kuddarna i soffan, min kropp och väl valda delar av mina katter. 
Därför har jag lovat min kära make att den dagen vi köper en ny soffa så ska jag inte sitta i den och måla för jag tenderar att måla mer omkring mig än på det jag ska.
Men jag har i alla fall lyckats slutföra mina tavlor och är dessutom rätt nöjd för en gång skull.


I övrigt går allt rätt trögt nu. Min hjärna är som gröt och kroppen orkar liksom inte riktigt allt som jag vill göra. Mina ben orkar knappt ta mig utanför dörren.
Bara 8 veckor kvar tills lilla Knyttet kommer och jag förhoppningsvis kan gå igen. Dock har jag ju en liten plutt att ta hand om då men han kan faktiskt följa med mig ut och gå. Vi har inte bara skaffat en vagn utan även en bärsele, om jag skulle känna mig för lat för att bära ner vagnen.


Inga kommentarer: