onsdag 20 mars 2013

Vecka 31 kan vi väl säga!

Eller 30+5 om man föredrar att räkna på det sättet. Går alltså in i vecka 32 på fredag. Eller 31+0, vilken röra det är det där med dagarna och veckorna.
Om man dessutom utgår från när jag senast hade ägglossning så skulle jag vara i vecka 33 nu.
Rörigt är bara ordet och det blir inte bättre av att man blir förflyttad fram och tillbaka hela tiden. Å andra sidan har jag inte så mycket mer för mig än att gå och vänta på att Knyttet ska titta ut och det kommer han ju göra förr eller senare, om det blir den 14 maj eller den 23 maj spelar minde roll.
Antar att jag om 2 månader inte alls kommer känna samma sak om han fortfarande inte hittat ut.

Idag har jag haft en väldig bra gravid dag. Jag vaknade utvilad, utan värk i ryggen eller lederna. Minns inte ens sist det hände. Passade på att städa lite, diskde och tvättade och senare på eftermiddagen åkte jag och maken och storhandlade. Vi brukar få hjälp av mina föräldrar med att åka och storhandla lite då och då men det var ett tag sedan nu och det började eka tomt i skafferiet.
Nu har vi fyllt på både där och i frysen och jag kan meddela att jag inte bara köpte glass till frysen utan även en del mat också! Heja mig!

Måste verkligen hitta min kamera. Bilderna tagna med min kamera blir så gryniga i vår hall när jag tar bilder på lilla magen, som inte är så liten längre som ni kan se.
När vi packade upp matkassarna slog Daniel i magen flera gånger med matvarorna när vi försökte svänga runt i köket. Man är ju inte direkt smidig med den runda magen och att sedan ha en klantig make att behöva parera för i det smala köket var inte jättelätt.
Kommer bli en kantstött litet pojke men å andra sidan så kommer han då passa alldeles utmärkt in här. Är nog ingen som förväntar sig att våra barn kommer växa upp och bli normala personer, vi har rätt svårt med att vara normala själva nämligen.

Inga kommentarer: