måndag 22 april 2013

Barnrumsrenovering 1.0

Här är det mitt i natten och jag lär väl inte sova än på ett tag. Jag roar mig med att äta godis (fy mig) och kolla på Sci-fi. Vi har sen några månader tillbaka Netflix och nu kan jag inte leva utan det. Har jag tråkig så går det Alltid något bra på Tv!

Nu har vi i alla fall äntligen börjat med renoveringen av Barnrummet, fd gästrummet. Känns lite sorgligt att riva ner och måla över det fina vi gjort där inne för inte allt för längesedan.
Självklart hade vi ju hoppats på barn men efter 4 år med hormonbehandlingar som inte fungerat så kändes det så avlägset när vi flyttade in och nu står jag helt plötsligt här med magen i vädret och smäller upp barntapeter.

 Det är lite målning kvar som jag skulle ha gjort idag men har mått lite dåligt. Eller ja, dåligt och dåligt men efter allt slit och stök i helgen så var min kropp och hjärna helt slut idag.
Men jag fick gjort litegrann i alla fall, målat hörn och kanter och sånt tråkigt så nu är det bara den roliga målningen kvar så att säga, den som går fort!

Så det tänkte jag göra i morgon om jag någonsin kommer somna. Tog en liten tupplur innan idag, tänkte inte sova så länge. Vaknade till efter en stund och då låg min söta make och sov med armarna om mig så jag somnade om. Och sov i 3 timmar.
Därför jag inte sover nu men det är för sent och mörkt för att måla.

I alla fall, på agendan i morgon står också att sy gardinkappor till barnrummet. Köpte för en tid sedan ett väldigt sött tyg med sagotema, det är rätt mycket mönster dock och som ni ser är tapeten rätt plottrig i sig så jag vill se hur rummet blir innan jag börjar sy. Men det är ju ett barnrum, kan det bli för plottrigt?


Inga kommentarer: