måndag 29 april 2013

Monogram-tavlan som räddade min dag

Sämsta dagen idag, allt jag har gjort har blivit fel känns det som. Först skulle jag måla ett bord med lite latjo färger in till Knyttets rum men det gick åt pipan. Maskeringstejpen var ordentligt sämst och maskerade inte ett dugg. All färg rann ut i varandra och när jag försökte rädda situationen blev det bara värre och värre och värre. Nu står bordet och torkar för att sedan med största sannorlikhet hamna i soprummet. Möjligen att jag tapetserar det i stället men troligare är det att jag köper ett nytt bord. Finns ju ändå en hel del fina barnmöbler och jag kan ju inte göra allt själv.

Sen skulle jag färga lite tyger och det gick åt helvete det med. Allt kom ut med samma färg som det gick in i maskinen. Jag var inte riktigt 100 på tyget och det visade sig såklart att det inte gick att färga. Det jobbiga är väl inte pengarna som jag lagt ner på textilfärgningen utan tiden det tog mig att åka ner till stan för att köpa textilfärgningen. Det är liksom inte helt smärtfritt att ta sig utanför dörren när man är höggravid. Sen ska man ta sig ner för en backe och en trappa. Åka spårvagn med resten av Göteborgs befolkning, knö i stan och sedan göra samma sak tillbaka igen. Bara det att detta gången måste man gå UPPFÖR en trappa och en backe!

Det enda jag lyckades med idag var denna monogram-tavla till lilla knyttets rum:


Ramen har jag fått, tyget och banden hade jag hemma och även färgen så det enda jag köpt till är H:et som kostade någon 20-lapp på Panduro. Kul när man kan göra sånna fina grejer med saker man redan har hemma!

Inga kommentarer: