lördag 6 april 2013

Skynda, skynda loppisfynda!

Idag var det barnloppis nere i Varberg. Jag och Daniel var där ca 10 minuter tidiga och det var visst alla andra också. Kö. kö och åter kö men det gick ganska fort att komma in ändå. Väl inne däremot var det varmt och trångt, alla ville fynda!
Jag och min kära make lyckades dock komma över den här snygga retrovagnen för futtiga 200:-.
Du läste rätt, 200:-, helt gaaaaalet! Den lite lite sliten på suffletten bara men i övrigt är den riktigt bra skick. Och det slitna fixar man hur enkelt som helst med lite tygfärg. Hela vagnen behöver en liten uppfräschning med tygfärgen eftersom den är rätt solblekt.
Men ändå, tygfärgen är inte dyr och helt klart värt det.
Ja, jag är fortfarande lite småchockad att vi lyckades komma över den här vagnen faktiskt.
Så, vad ska vi numed två vagnar till kan man undra? Jo, det är nämligen såhär att vi reser ganska mycket jag och min kära make och tänkte inte sluta åka hälsa på familj och vänner bara för att vi får barn. Men den andra vagnen i har skulle jag aldrig våga packa ihop i t.e.x bussens bagageutrymme utan att sitta orolig hela resan för att den skulle bli smutsig eller något. Denna vagnen däremot är ju redan lite sliten och dessutom mindre och lättare. Kan knö runt med den på smockfulla bussar utan att få panik för lite smuts liksom.
Låter lite knöligt kanske men just nu känns det som ett bra alternativ för oss. Skulle det sedan bli onödigt bökigt så kan vi bara sälja den ena.


I övrigt så fyndade vi lite kläder med. Mest i lite större storlekar då vi har en massa i de mindra storlekarna redan. Hittade billiga regnkläder bland annat, dom är tills nästa sommar så vi är ute i god tid.
Men ja, jag känner så här att ifall man kan fynda ett jättefint regnställ för 40:- så är det värt att köpa och lägga undan det även om det är långt tills nästa sommar.

Vi ör nöjda med vår lilla tripp till Varberg i alla fall. Nöjda och trötta, borde ta en tupplur men är alldeles för överstimulerad.
Bra loppis, fina fynd, träffat mysiga vänner, solsken och glass. Det är alldeles för mycket för min stackars kropp men min hjärna vill ha meeeeer!

Just det, jag har klippt mig också:






Inga kommentarer: