lördag 27 april 2013

Vecka 37 och galenskaparna!

Vecka 37 nu, visst ser det ut som om magen sjunkit lite? Men det ser bara ut så på bild kan jag tala om för er, i verkligheten så trycker han uppåt så mycket att det i mellanåt känns som om mina tuttar har fått en dubbelhaka. Måste ta mig ett allvarligt snack med honom, så honom förstå att jag inte tänker föda ut honom genom munnen utan åt det andra hållet.

I alla fall, det närmar sig med stormsteg nu och om man bortser från att jag blir väldigt trött hela tiden så mår jag oförskämt bra faktiskt. Har tagit tillfället i akt och åkt ner till Varberg för att hälsa på min familj några dagar. Känner att det kommer bli sista gången på länge som jag har tid att bara vara i Varberg och umgås med min fina familj och fika med mina vänner.
Kommer såklart försöka att åka ner till Varberg så mycket som möjligt i sommar med lill-knodden men jag har ju ingen aning om just nu hur jag/vi kommer att må så det är ju ingen idé att planera en massa.

Här nere har jag passat på att tvätta upp alla våra lakan i mammas maskin. Vi har ingen torktumlare hemma så jag samlade ihop allt för att det skulle bli tvättat med parfymfritt tvättmedel, dessutom så har jag tvättat alla lill-knoddens sängkläder och kläder.
Känns skönt att slippa ha allt hängandes på tork i lägenheten.

Sen kom jag på den helt underbart knäppa idén att åka till Gekås. Halvägs dit kom vi på att det är lönehelg, som tur var så kom vi dit rätt tidigt på fredagen men det var fortfarande helt gaaaaalet mycket folk. Vi visst dock vad vi skulle ha så vi sicksackade genom alla människor och var klara på 1½ timme så vi hann till kassorna innan alla andra.
Det var några smågrejer till bebisen som vi hade kvar att köpa. Saker som jag hade tänkt att pyssla själv men som aldrig blivit av, en mobil till spjälsängen bl.a och lite söta Brio-nallar att hänga i barnvagnen.
Kan verkligen rekommendera Gekås om man gillar bebissaker och leksaker från Brio, det är väldigt billigt.
Vi överlevde gekås-resan relativt bra fastän jag var så trött att jag somnade sittandes i mammas fotölj och sov i 2 timmar men det var värt det!

2 kommentarer:

Fru Fantomen sa...

Min lillknodd tryckte också uppåt hela graviditeten igenom hur mycket magen än sjönk. Hon älskar att sträcka på sig raklång nu också :)

Sara Serey Larsson sa...

Åh, då kanske haan tar efter sin mor då. Jag älsar också att sträcka på mig och ligga raklång i sängen :D