söndag 5 maj 2013

Sämsta dagen ever!

I 5 år har vi väntat på det här lilla Knyttet som bor i min mage. Nu är det bara veckor eller kanske dagar kvar. Han är ju helt klar, redo att komma ut men han är där inne och myser medan jag vaggar omkring och är sjukt trött på att vara gravid.
Jag som lovade mig själv att aldrig klaga på att vara gravid om det någonsin skulle hända, minns hur arg jag kunde bli på personer som klagade över deras graviditeter, Hallå!! Ni kan ju i alla fall bli gravida! Men nu är jag här själv, bara gnäller och klagar.
Det värsta är ändå att jag i stort sett har haft en väldig bra graviditet så jag vet inte riktigt varför jag klagar. Jag är bara trött på att vara gravid, alla de här småsaker som att inte kunna äta vad jag vill eller att alltid vara trött och grinig.

I alla fall, idag har jag haft en riktigt dålig dag. Har sovit så dåligt, vaknat flera gånger under natten och när jag vaknar måste jag upp och kissa. Sen har jag legat och vridit och vänt mig, somnat en stund för att sedan vakna igen och behöva gå på toaletten.
Hela natten gjorde mig helt matt, speciellt i huvudet. Så jag kom liksom aldrig upp ur sängen. Min kära make fick komma in med mat till mig så att jag skulle få i mig något. Efter att jag ätit lite somnade jag igen.

Nu har jag missat hela dagen i princip men jag mår mycket bättre. Huvudet hänger inte med än dock. Skulle göra pannkakor men glömde mjölet då det blev världens äckligaste omeletter i stället. Men jag var för trött för att bli grinig så jag åt dem ändå.
Sitter och önskar att jag hade ork och lust att göra något här hemma. Diska, baka bröd eller städa lite. Men det enda jag orkar göra är att pärlplatta. En helt lagom hjärndöd sysselsättning för mig just nu.

Det syns inte på bilden men det är sånna där minipärlplattor så resultatet blir hur gulligt som helst. Man får dock sitta med pinsett för att inte förstöra allt med klumpiga fingrar. 

Inga kommentarer: