söndag 16 juni 2013

Det livet handlar om just nu!

Hela livet cirkulerar kring vår lilla Hugo känns det som. Jag som lovade mig själv att inte bli en sån som bara pratar om mitt barn eller tappar kontakt med mina vänner.
Å andra sidan tycker jag att jag lyckats ganska bra med det sistnämnda med tanke på hur jobbigt vi har haft det på amningsfronten nu i början. Sakta men säkert börjar vi nu att få livet tillbaka, i början av veckan ammades det vid varje måltid men för varje dag som går så blir det mindre och mindre mjölk och nu de senaste två dagarna så vägrar han ta vänster bröst. Så ja, snart blir det väl ersättning på heltid men det gör inget, jag känner ändå att jag har gjort ett helhjärtat försök och så länge det finns några droppar kvar så kommer han att få dem!
I alla fall, vi kommer inte iväg på så mycket äventyr men många av våra vänner har varit och hälsat på vilket är roligt. Ännu roligare är det att många av mina vänner nyligen fått barn de också. Hugo kommer ha så mycket vänner när han växer upp!

Idag har varit en spännande dag för lilla Hugo. Först fick vi besök av farmor och styvfarfar som åkt ner från Norge bara för att kela lite. Sen kom Mormor, morfar och styvmorfar (japp de är polare hela gänget) på ett överraskningsbesök.
Att han växt så det knakat den senaste veckan är det ingen tvekan om och starkare har han också blivit, så vi har övat på att hålla huvudet uppe.


Han har fått en sån rolig frisyr, det växer mycket fortare runt om huvudet än på så nu ser det ut som en hockeyfrilla, stackars liten. En socke tappade vi också bort men så är det hemma hos oss, inte mycket om är på sin rätta plats någonsin.
Och ja, det är jag där brevid som har matchat lavendel-blått med orange. Det är min nya grej, matcha oväntade färger med varandra och med tanke på hur min garderob ser ut för tillfället så går det utan problem!
Hur kommer sig då detta? Jo, jag har inte mycket kvar som passar och det ska jag tala om varför. 
Var ju så stolt över att jag inte gått upp något under hela graviditeten och nu när Hugo är ute så har jag gått ner yttligare 12 kg!
Det innebär alltså att jag allt som allt sen Februari 2012 gått ner hela 42 kg! Inte dåligt med tanke på att jag varit gravid i 9 månader också!

Så ja, jag får helt enkelt ta på mig det som passar och hoppas på det bästa!


Inga kommentarer: