tisdag 17 september 2013

Den enes skräp, är den andres skatt!

I helgen var vi nere i Varberg och hälsade på min familj. Hugos kusiner fyller båda år så det var lite kalas för dem.
Det blev Hugos allra första tågresa. Det gick över förväntan, han var glad och nyfiken hela resan. Satt och tittade ut genom fönstret och på våra medresenärer, det var väldigt spännande minsann.
Stackars blev alldeles utsliten av nyfikenhet så när jag lade ner honom i babyskyddet så var han så trött att han somnade i luften i princip.

I Varberg hann vi åka en liten snabbis på second hand innan det var kalasdags. Det finns några bra secondhand affärer i Varberg men min favorit är Second chance. Mest för att de brukar ha bra barngrejer/kläder. Denna gången hittade jag dock inga barngrejer alls men när jag ögnade igenom prydnadssakerna stod denna underbara lilla sak där.

Den är nästan 20 cm hög så den stack upp bland alla de andra fula prydnadssakerna. Jag kunde inte förstå det, hur kunde denna urgulliga lilla katt fotfarande vara kvar, det måste ju vara något fel på den. Jag lyfte upp den bara för att märka att... den var hel och i superskick!
En hel 5a kostade den.. Min fina katt i en stövel.

Varbergsborna fattar inte vad de ha missat. Vi var inte ens där när de öppnade utan hundralats personer har under dagen gått förbi denna underbara katt utan att förstå att det är den mest fantastiska porslinsfigur i världen..
Märks det att jag är lite lyrisk över min katt?

Inga kommentarer: