onsdag 18 september 2013

Pysselstafett Barn & Bebis!

Nu är det äntligen dags för en ny pysselstafett! Jag har anmält mig med två pyssel den här gången med, får se vad de blir av det. I mitt huvud blir det fantastiskt, i verkligheten vet vi inte än.

Här har ni mer information från pysselstaffetens skapare Stina:

Nu känns det som att det är dags för en ny Pysselstafett, efter en vila som blev ett år. Den här Pysselstafetten blir den åttonde i ordningen.

Det är rätt mycket att läsa, och för dem som varit med förr är det mesta sig likt, men se ändå till att läsa allt. :-)

Det fungerar som vanligt: ett antal kreativa och glada bloggare bidrar med en eller flera tutorials/pysselbeskrivningar för att inspirera andra och sprida skaparglädje. Jag samordnar det hela och gör ett schema så att det blir ordning och reda. :-)

Temat den här gången blir Pyssel med & för barn & bebis

Jag tänker mig att det vi visar upp ska kunna användas som inspiration för både höstlovspyssel och julklappstillverkning.

För inspiration tänk på färger, leka, lära, spara minnen, kompisar, presenter, fart och fläkt, fantisera, skapa minnen, bygga, drömma, 
skola, hösten, förskola, mysa, vila, tillsammans...

Jag hoppas vi ska få ihop beskrivningar på:
* pyssel med barn i alla åldrar

* pyssel till barn i alla åldrar
* saker man kan göra tillsammans och saker man kan göra när man är själv
* saker man kan äta och sådant man definitivt inte ska äta ;-)
* saker man kan ha eller göra inomhus och saker man kan ha eller göra utomhus

* och mycket mer. :-)

Och vad kan man bidra med?
Ja, vad som helst som kan kallas pyssel - och man ska helst ha tänkt ut det själv. 
Egna mönster och mallar är alltid välkommet.

Skulle det vara något som är lite åt återbrukshållet med saker som många har hemma, kan man få ett litet plus i kanten, eftersom det är större chans att man kan få någon annan att testa något nytt om denne redan har materialet hemma. :-) Men det är absolut inget krav! 

Läs mer om hur det fungerar
Kika på tidigare pysselstafetter


Sista anmälningsdatum är fredagen den 20 september.

Obs! Det är även sista datum att meddela vilket pyssel man vill vara med med.
Preliminärt startdatum är tisdagen den 1 oktober.

Anmäl dig genom att maila mig pyssel(at)sagolikt.se 
Glöm inte att skriva adressen till din blogg.

Se även till att du får Pysselstafettens nyhetsbrev.

Dyker frågor och funderingar upp är det bara att maila. Och då kan det vara bra att veta att jag oftast inte kollar mailen på kvällar och helger. :-)

Oavsett om du vill vara med eller bara vill följa stafetten får du gärna tipsa dina läsare och vänner om den nya stafetten! Ju fler vi kan nå ut till och inspirera desto roligare! :-)


/Stina

Inga kommentarer: