söndag 13 oktober 2013

Hugos rosa sittvagn!

Så, jag satt förra veckan och slösurfade lite på blocket. Spanade efter lite barngrejer men råkade av en slump hitta denna helt underbara karamellen:
 
Annonsen var nästan en månad gammal så trodde aldrig den var kvar. I annonsen stod även att man skulle ringa och ge ett bud, det brukar betyda att de vill ha så mycket för den att de inte vågar skriva ut det i annonsen.
Jag mailade för att fråga om den fortfarande var kvar och till min stora förvåning var den det. Det kändes lite för bra för att vara sant, de ville säkert ha en miljon för den men jag bjöd 500:- men förhoppningen att de kanske skulle nöja sig med 1000:- om jag hämtade den fort.
Jag höll på riktigt på att dö-gladdöden när de gick med på budet! Va!!!?? "För bra för att vara sant" ekade i mitt huvud.
Den var säkert möglig eller sönder eller helt sönderrostad, sånt är alltid svårt att se på bild.
Men när vi kom dit så var den så fin att jag nästan dog. Det var svårt att sudda ut mitt leende när jag synade vagnen och jag kände mig nästan som en tjuv när jag köpte den för 500:-

Den är liiiite fläckig inuti men inget som inte går bort med lite skrubb och den är sliten på armarna men det blir sånna här tygvagnar lätt. Dessutom är det superenkelt att laga med lite lappning.

Och ja, den är väldigt tjejig men sånt bryr vi oss inte ett dugg om. Min pappa däremot, han är rädd för "vilka signaler det sänder".. Jag har ingen aning om vad han menar med det men det var något om moderater och pedofiler. Jag hängde inte riktigt med..
Idag i alla fall så klädde jag Hugo i Rosa byxor dagen i ära. Bara för att liksom. Pappa tog det hela mer ro faktiskt men när vi var på ett fik och pappa bar Hugo frågade kassörskan pappa om det var en tjej eller kille. Då suckar pappa högt och säger "Vem faaaaaan vet, fråga min dotter".

4 kommentarer:

TezzTheMess sa...

Heja dig! Bra genustänk där ;) Klart grabben behöver en rosa vagn, särskilt när den är så galet snygg och fyndad som den!

Stina Glaas sa...

Hahaha!! Mycket roligt. :-D

Patsy sa...

Hittade hit via Pysselstafetten. Precis en sån vagn låg jag i när jag var liten (slutet av 80-talet) fast den var blå.

Sara Serey Larsson sa...

Vad roligt Patsy :) Ja, denna är från 1987 :)