fredag 11 oktober 2013

Svenska makroner?

Jag fick för mig att försöka baka makroner. Eller, egentligen ville jag bara baka något och bläddrade in mina bakböcker hör hemma och hittade ett recept på kokos-makroner. 
Har aldrig bakat makroner innan men jag har hört att det är en konst i sig och nu förstår jag varför.

Resultatet blev detta:

Som ni ser så ser de inte ut som vanliga makroner, först tänkte jag att jag hade gjort fel men de ser faktiskt ut som dem på bilden i receptboken. Dessutom var de jättegoda så jag antar att detta receptet är en svensk variant av makroner, vi bryr oss inte om hur snygga de är så länge se smakar bra.

Japp, och nu ska jag modifiera receptet lite och göra roliga halloweenkakor. För snart är det halloween och då ska vi ha en namnceremoni-fest för Hugo. Sä jag tänkte visa er hur jag jag ställer till med fest, har ju inte gjort det innan. Ja, förrutom bröllopet då men det har ni nog inte missat.

I alla fall, det första man måste göra när man ställer till med fest är att skicka ut inbjudningar och dem har jag gjort själv såklart!

Alla har nog inte kommit fram än så jag får visa dem nästa vecka så ingen av mina vänner riskerar att se dem i förväg.

Inga kommentarer: