måndag 9 december 2013

Det lackar mot jul!

Bara 2 veckor kvar nu. Tiden fram tills dess spenderas med att koka knäck, dricka glögg och julpyssla. Och ute ringlar snön ner, det kunde inte bli bättre.
I helgen var vi med några vänner på "Jul på liseberg". Vi tänkte börja besöket med att äta något men det var helt sjukt mycket folk så det gick knappt att ta sig fram. På varje resturang var det kö långt ut i kylan men till sist lyckades vi få bord till ett av julborden.
Så vi satt inne och myste i 2 timmar och när vi kom ut var det inte lika mycket folk längre så vi kunde i alla fall ta oss fram.
Hugo tyckte också det var väldigt kul. Han är så nyfiken och framåt så han får nya polare vartän vi går. Och när vi satt på julbordet satt han i sin barnstol och bubblade och skrattade. Så himla skönt att han nästan alltid är på bra humör när vi är ute.

Ialla fall, jul är kul och jag tänkte visa en rolig grej jag kom på. Vet inte om jag är först med idén men jag kom på det när jag höll på att pyssla en sån där julkula jag bloggade om sist. Köpte nämligen ett gäng billiga vinglas på ikea för att göra ljuslyktor av, kombinerade de båda idérna och vips så hade jag det här:

Alltså, det blir ju inte mycket pilligare än så här med slutresultatet blir så sött så man nästan smäller av. Det blir mycket lim på fingrarna och en hel del svordommar när man ska in med sakerna i glaset och upptäcker att de inte får plats ordentligt.

Alla julklappar är i alla fall klara, det är skönt. Man har ju liksom inte samma tid, ork eller "plats" att ta sig runt i affärer och jaga julklappar i år. Den ende vi inte har köpt något till är Hugo. Något litet ska vi såklart köpa, det är juhans första jul och allt. Men vi antar att han kommer bli ordentligt bortskämd av mor och farföräldrar så vi köper bara en liten grej.

Men vad ska man köpa?

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Ja, det här känns som ny, rolig idé!! Fint!

Sanna sa...

Åh va läckra!! <3 Och kulorna här nere..wow säger jag bara!! <3