tisdag 25 mars 2014

Min nya gravidblogg... Eller gamla..



Det kommer bli ganska mycket gravidsnack och bebisar i min blogg ett tag har jag en känsla av. Det är liksom det enda som får plats i mitt huvud. Varje dag vaknar jag med Hugos leende mitt emot mig. Han sover hela natten i sin egen säng och när han vaknar ligger han och jollrar lite för sig själv och så fort han märker att jag är vaken sträcker han ut sin lilla hand för att dra mig i näsan. Vet inte varför han ska hålla på att dra mig i näsan, antar att det har något med trygghet att göra, att röra mitt ansikte, näsan råkar bara vara där först. Sen är det jag och Hugo hel dagen tills han som ar på kvällen. Det brukar vara allt mellan 19.00 - 21.30. Han har inga fasta sovtider utan ibland kan han sova 3 timmar på dagen och så vill han vara vaken längre på kvällen. Vi lägger honom när han är trött helt enkelt och vi har mer eller mindre aldrig några svår läggningar. Han äter lite välling, snurrar runt i sängen, spottar ut nappen och somnar. Det fungerar för oss och så länge det fungerar kommer vi fortsätta med det helt enkelt. 
Antar att våra sovrutiner kommer ändras ganska dramatiskt när bebisen i magen kommer ut. Vi får väl se vad det är för någon och vad den lilla människan vill.  Sitter och kollar på hur vi ska göra med sovmöjligheterna. I början kommer bebisen sova i ett babynest mellan mig och maken. Hugo sov mellan oss i ca 2 månader sen sov han i sin egen säng. Problemet är bara att vi har inte plats med två spjälsängar i vårt sovrum.  Funderar på en såndär säng som sitter fast på vår säng, satt och googlade lite och hittade dessa fantastiska skapelserna.  Om man har ca 20 000kr över kan man ju lägga dem på dessa vaggorna. Har man i stället som vi, en budget på typ 200kr så är det blocket som gäller.  
Letar förbrilt efter en snygg syskonvagn med men det är en helt annan historia.


 Bjuder  en lite Hugo bild med, att sitta i bumbostol var ett litet äventyr det med..

Inga kommentarer: