söndag 29 juni 2014

Årets första bakluckeloppis

Varje år brukar vi åka några gånger på bakluckeloppis och sälja, min mamma och jag. Sen förra året är det min mamma och jag och den personen vi lyckas få med oss för att passa Hugo. Hans pappa? Inte så ofta för på sommaren jobbar han nämligen helg. Och ifall han inte jobbar en helg så åker vi inte på loppis för då vill vi umgås. I alla fall, vi hade med oss min pappa och han och Hugo roade sig kungligt bland tusentals besökare på bakluckeloppisen vid Slottsskogen. Jag och mamma hade också väldigt roligt såklart, träffade så många underbara människor och sålde en hel del saker. Pengar som går direkt till semesterkassan så tack alla som besökte och handlade från oss, ni räddade vår semester!

Ni underlättade också vår framtida flytt då jag sålde av en del större grejer med. Barstolar som jag försökt sälja så länge blev jag av med innan jag ens hann plocka ur dem ur bilsläpet. Jag var så lycklig när jag såg mannen promenera iväg med dem att jag var tvungen att ta en bild på honom

Och min lilla mamma då som står och plockar upp för fulla muggar. Jag sålde även min fina provdocka som jag gjorde om för några år sedan. Det var verkligen med sorg i hjärtat som jag såg den promenera iväg men de senaste året har den bara stått i förrådet. Och även om vi faktiskt letar efter hus så känner jag att den får det bättre med nya ägare. Så får jag plats att göra en ny sen. Men säg inget till min man om det för han är mest nöjd med att jag äntligen gjorde mig av med den.




Inga kommentarer: