söndag 27 juli 2014

Ljuvliga sommar och pinuppor!

Visst är det inte bara jag som har fått solsting och värmeslag? Vaknar varje morgon i en pöl med svett men en dusch hjälper föga, 5 minuter senare är man lika svettig igen.
Men man ska inte klaga på värmen, det är underbart att ha en solig sommar men jag har lyckats med bedriften att bli ordentligt jävla höggravid utan att fatta det själv och de senaste dagarna har fått min kropp att säga i från.

Det har såklart varit värt det. Vi har nämligen haft syling och fotografering för vårt kalender-projekt "Ljuvliga Pinuppor" - gå in och gilla oss på facebook nu!

Under 4 dagar strömmade det massa snyggingar hem till oss för att bli stylade inför fotograferingen. Värmen ställde till det en hel del men i slutendan blev varenda fotografering väldigt lyckat och vi hade väldigt kul under tiden samtidigt som vi lärde känna en hel bunt med nya vänner!

Jag bjuder på några bilder från dagarna, fler bilder finns på Instagran under #ljuvligapinuppor

Söta Frida kom över med sin lilla dotter och hjälpte oss med stylingen. Våra små bustroll härjade omkring tillsammans hela dagen, trevligt med lite underhållning med. Faktiskt aldrig varit med om att Hugo lekt så bra med ett annat barn tidigare så det var supermysigt att se. 

Min syster Emma fick också vara med i kalendern!

 Pinuppiga ben!


Och så vi såklart, Anki, Jag och Therese. Det är alltså jag och Therese som håller i styrspakarna med hjälp av min fotograf-vän Jana!


Ja, och så lite gravidbloggande också. Gick i dagarna in i vecka 30, va! Kan ni fatta? Det är bara 10 veckor kvar nu tills Lillebror ska komma. Helt galet, såg mig i spegeln och fatta inggeting.

När hände den här magen liksom? Är ju nästan likastor som jg var dagen då Hugo föddes.
Och alla krämpor? Kan för mitt liv inte minnas att det var så här jobbigt förra gången. Är det värmen? Eller är det för att det är andra barnet? Har ju faktiskt varit sjuk ganska så mycket denna gången. Men nu hoppas jag att jag kan hålla mig frisk resten av graviditeten. Ska ta det lugnt och umgås så mycket som möjligt med Hugo innan Lillebror kommer.

Inga kommentarer: